Cererea de plată adresată FGA trebuie să fie formulată pe modelul cererii tip pus la dispoziție de FGA pe pagina sa de internet, în scris, în limba română și se comunică către FGA direct, la sediu sau prin poștă, prin poșta electronică sau prin alte mijloace ce asigură transmiterea textului actului.

Cererea de plată trebuie să conțină cel puțin următoarele informații:

  • datele de identificare și de contact ale solicitantului și, dacă este cazul, ale mandatarului său;
  • cuantumul sumei solicitate;
  • datele de identificare ale contractului de asigurare și, dacă este cazul, ale dosarului de daună deschis de asigurător;
  • modalitatea în care dorește să se efectueze plata.

La cererea de plată trebuie anexate înscrisurile justificative ale creanței, în copie legalizată, din care să rezulte cu exactitate cuantumul sumelor solicitate.

FGA va informa creditorii de asigurări cu privire la documentele necesare deschiderii dosarului de daună (înscrisurile justificative) acestea fiind diferite în funcție de tipul de contract de asigurare și/sau de stadiul dosarului.

Atenție! Dacă la analizarea cererii de plată FGA solicită informații sau documente suplimentare, informațiile solicitate se transmit, sub sancțiunea respingerii cererii, în termen de cel mult 30 de zile de la data primirii solicitării.