Ordonatorul de credite este persoana împuternicită prin lege sau prin delegare, potrivit legii, să dispună și să aprobe acțiuni cu efect financiar pe seama fondurilor publice sau a patrimoniului public, indiferent de natura acestora.

Potrivit prevederilor legale, au calitatea de ordonatori de credite următoarele persoane:

  • Primarii;
  • Președinții consiliilor județene;
  • Miniștrii;
  • Secretarii generali ai unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale pentru activitățile curente;
  • Secretarul general al Guvernului pentru aparatul de lucru al Guvernului, precum și pentru instituțiile care se finanțează prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.

Ce mai trebuie să știm? Ordonatorii de credite au competența de soluționare a contestațiilor în legătură cu stabilirea unor drepturi care se acordă, în condițiile legii, personalului contractual. Contestația poate fi depusă în termen de 15 zile lucrătoare de la data luării la cunoștință a actului administrativ de stabilire, modificare ori comunicare a refuzului de acordare a drepturilor în cauză, la sediul ordonatorului de credite.